Petua Mengurangkan Lemak Dalam Sup Tulang & Daging - Abang Terlajak Laris


Petua Mengurangkan Lemak Dalam Sup Tulang & Daging


Bila makan sup tulang ke sup daging yang lemak tu kan yang sedap? Tapi ada juga yang tak menggemarinya  mungkin alasan kesihatan. Ya lah lemak kan?

Anda perasan bila sup tu sejuk je, mula ler nampak macam satu lapisan lemak terapung?

Lepas masak sup tu, memula biar ia menyejuk sendiri dahulu.

Bila dah agak lama sikit, letak sup tu dalam peti ais pula supaya ia lebih cepat sejuk.

Setelah beberapa lama, lemak pasti akan mula kelihatan kat lapisan atas sup tu. Ambillah sudu atau senduk dan ceduk untuk buang lemak tu. Jadi sup tu takde lah banyak sangat lemaknya.

Semoga bermanfaat!


No comments

Powered by Blogger.