Cadangan Diet Untuk Turunkan 16KG Sebulan - Abang Terlajak Laris


Cadangan Diet Untuk Turunkan 16KG Sebulan


Nak diet ni bukan kerja mudah. Banyak perkara kena 'pantang' dan hadkan. Tapi bukan mustahil, usaha dan tak pernah putus asa mesti berjaya.

Cadangan ini mungkin anda boleh lakukan.

1. Hati kena kental, jangan tertangguh tangguh dan kejap diet kejap tak.

2. Elak makan berat; nasi, meehon, spageti dan seangkatannya selama sebulan.

3. Jangan sentuh langsung semua benda yang manis manis. Coklat, Aiskrim, air gas dan lain lain.

4. Pagi, petang, siang, malam buat zumba. Boleh pergi kat youtube search persian zumba. Kena rajin.

6. Paling penting korang kena minum air putih. Kalau korang rasa lapar je, minum air, lapar je minum air.

Cadangan makanan..

Pagi : Telur 2 biji

Tengahari : Ambil lauk ayam, ikan, udang, ketam, dan sewaktu dengannya. Sayur! 

Petang: Makan lauk juga. 

Malam : Jarang makan malam, tapi kalau lapar, makan buah atau kudap kudap.

Kudapan:  Kalau lapar atau mulut korang memang jenis nak kena ada makanan dalam mulut kan.?Caranya goreng ikan bilis letak dalam tupperware. So kalau lapar makan ikan bilis tu.

No comments

Powered by Blogger.