Suka Makan Daun Bawang? Jom Tanam Sendiri Guna Cara Mudah Ni - Abang Terlajak Laris


Suka Makan Daun Bawang? Jom Tanam Sendiri Guna Cara Mudah Ni

Pasti ada yang beranggapan tak perlu tanam lah, beli je kat kedai berapa sangat harga daripada susah susah nak tanam kan?  

Tapi cara ni memang tak susah dan tak keluar modal banyak pun. 

Tak sabar kan?

Camni caranya, abang pun dapat daripada Facebook juga ni. 

1. Korang kena ada bekas tempat letak telur, apa namanya tu?

2. Bawang merah.

Tu je..

Caranya tengok macam gambar dibawah ini.




Ambil bekas Telur, letakkan bawang ke dalam lubang lubang yang tersedia itu, siram tiap hari dengan menggunakan spray sahaja sehingga basah sarang telur itu, boleh letak dekat dapur senang bila nak pakai.

Senang tak?

Selamat mencuba.

Sumber: Pertaniansatuperniagaan


No comments

Powered by Blogger.