Petua Hilangkan Batuk Dan Kahak Bayi Dengan Daun Sirih - Abang Terlajak Laris


Petua Hilangkan Batuk Dan Kahak Bayi Dengan Daun Sirih


Satu petua unik yang dikongsikan oleh Puan Farhain Azmi di halaman Facebooknya tentang cara menghilangkan batuk dan kahak menggunakan daun sirih.

Buang kahak dengan daun sireh

Abi cakap dia dapat petua buang kahak dari aci cleaner India kat tempat kerjanya. Petuanya amik 2 helai daun sirih, kemudian layur atas api lilin dan sapu dengan balm vick (atau apa-apa balm baby yang acik-acik ada). Kemudian tampal je daun tu sehelai kat dada baby, sehelai lagi kat belakang badan baby. Biar je sampai daun tu kering.
Umi macam pelik je. Susah nak percaya. Firas pula ikut je. Redha je lah jadi baby sireh ๐ŸŒฟ๐ŸŒฟ๐ŸŒฟ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. Lepas pakai sireh ni rasa lega pula, kahak keluar melalui air liur dan najis. Air liur berlendir dan najis jadi pekat tanda kahak keluar.
Yahuuu..Firas dah boleh tidur lena dengan daun sireh ni๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. Umi tak payahlah nak buat muka pelik lagi๐Ÿ˜ƒ.
Psss gebu tak kulit Firas ni awak? Nak kulit macam Firas, suruhlah mama awak minum #susurizqi๐Ÿ˜ƒ
Selamat malam ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
#Alienaventure #Mamadilbyfarhain #mamadilsetiawangsa



No comments

Powered by Blogger.