Makan 4 Benda ni Kalau Tak Nak Perut Buncit! Confirm boleh dapat perut 'Flat' - Abang Terlajak Laris


Makan 4 Benda ni Kalau Tak Nak Perut Buncit! Confirm boleh dapat perut 'Flat'


Perut Buncit tu Seksi? Emmm... tidak semua berpendapat macam tu kot. Satu masalah lelaki dari segi penampilan adalah masalah perut buncit. Jika dulu lelaki perut buncit ni khas untuk lelaki yang sudah berkahwin. Tetapi sekarang yang belum berkahwin pun perut dah 'maju' ke depan. Korang tahu tak ada cara yang pantas untuk hilangkan masalah perut buncit? Tapi kena sabar sikit dan lakukan dengan konsisten. Caranya ialah dengan makan!

4 Benda ini Lelaki kena Makan kalau Perut tu Buncit, Gerenti Perut 'Flat' dengan Pantas 



1. Minum Air Lemon Panas Setiap Pagi

Antara kebaikan air lemon ialah ia membersihkan sistem pencernaan, bantu membakar kalori di perut dan meningkatkan metabolisma badan. KAlau nak sedap lagi, bleh tambahkan sesudu madu untuk menambahkan lagi tenaga dalam badan.



2. Minum Banyak Air Putih
Setiap kali teringat untuk mengunyah makanan ringan, gantikan dengan minum air putih banyak. Air putih yang tidak mempunyai kalori juga bagus untuk meningkatkan metabolisma badan. Kita pun disarankan untuk minum 1 liter air bersamaan dengan 8 gelas.


3. Jauhi atau Kurangkan Makanan Masin
Terlalu banyak garam akan mengikat air dalam tubuh dan menyebabkan berat badan meningkat dan menyebabkan perut buncit. Ini disebabkan lemak- lemak masin makanan berkumpul pada perut dan menjadi lemak tepu yang susah untuk disingkirkan.

4. Lupakan Susu dan Produk yang berasaskan Susu

Susu memang sihat. Itu memang tidak dapat dinafikan. Namun, fakta yang tidak boleh disangkal ialah susu juga mempunyai banyak lemak. Makanan berasaskan Yogurt dan juga keju juga perlu dielak.

Apa lagi yang ditunggu? Amalkanlah 4 tips ni kalau tak nak orang tanya, "Sudah berapa Bulan tu?"


P/S- Diet Gold D'herbs bagus sebagai makanan tambahan untuk masalah Perut Buncit juga. Dapatkan dengan harga RM38.00 sahaja.

via Maskulin

No comments

Powered by Blogger.