2 Minggu Dah Turun 7Kg Lepas Amalkan Air Rebusan Kulit Kayu Manis Ceylon Setiap Malam - Abang Terlajak Laris


2 Minggu Dah Turun 7Kg Lepas Amalkan Air Rebusan Kulit Kayu Manis Ceylon Setiap Malam


Perkongsian oleh Norasikin Jusoh,

Petua baru dapat petang tadi bergosip dengan member, gosip pasal diet. Bukan gosip kosong..haha.

Rupanya member ni tengah diet 2 minggu dah turun 7kg, tanjat gegurlll. Sentap tau, gegurl jenuh nak turun 6kg sebulan ,semput exersice . Sembangnya sembang, member tercerita tanpa sengaja,dia amalkan air rebusan kulit kayu manis setiap malam, sebelah pagi, minum air rebusan halia.

Gigih kanss..

Macam Kak Ekin, sekrang sebelum sarapan minum air halia (ketuk jer) + 1 hirisan lemon, kalau sempat baru rebus air halia, memang banyak khasiat. Boleh detox, badan cepat turun cepat tau.T api….Ofcoz la kena jaga makan + workout ya sayang-sayang semua.

Lagi satu, amalan minum air kayu manis ni, juga bagus untuk kesihatan, bukan sekadar untuk bakar lemak tepu jer, ia juga bertindak menyahkan gula jahat dalam badan… bye bye gula jahat!!!


Cara Penyediaan Air Rebusan Kayu Manis.

(ikut cara Kak Ekin memang tak specific)


1. Sediakan 2 cawan air atau lebih (Ikut brape banyak yang buat ya)
Macam Kak Ekin ni, sekali minum je.


2. Setelah air mendidih, masuk kan kulit kayu manis jenis “Ceylon” bole gugel ye,tak kisah serbuk atau batang, sebab sesuai untuk penggunaan yang lama,yang kita buat masak selalu tu Jenis “Cassia” tak sesuai sangat.


3. Kak Ekin letak 2 batang untuk 2 cawan air tadi,atau 1 sudu teh untuk yang pakai jenis serbuk, janji warna berubah ada aroma bau wangi. Actually sukatan boleh ikut citarasa korang ya.



3. Boleh tambah madu asli,jangan madu biasa sebab manis tak asli,risau terlebih gula.
(Ni optional jer,tak letak pon xpe)


4.Perahan lemon(1 hirisan 1 cawan)


Senangkan,campak -campak..siap.

Firstime minum kayu manis, memang sedap gilerr, esok buat lebih ckit. Boleh simpan esok dalam peti ais, minum siang.



Sekian untuk perkongsian malam ni, 2 jam bakar lemak tadi,flush lagi dengan ayaq kayu manih.Tak mustahil khans,esok timbang kompon 45.++kg.

Oppsstt jangan lupa jaga makan + workout dan amalkan tips mudah ni. Kurang lebih Kak Ekin mohon maaf ya.

Ni sekadar perkongsian cara Kak Ekin. 

No comments

Powered by Blogger.