5 Kata-kata Ini Suami ‘HARAM’ Sebut Ketika Isteri Sarat Hamil - Abang Terlajak Laris


5 Kata-kata Ini Suami ‘HARAM’ Sebut Ketika Isteri Sarat Hamil


Ibu hamil cepat terasa hati, akibat perubahan hormon dalam badannya. Tambahan pula membawa kandungan yang beratnya mungkin melebihi 5kg. Jadi kalau suami tak mahu mengganggu emosi isteri, elakkan daripada mengucapkan lima ayat ini.

“Besarnya Perut, Mesti Bayi Pun Besar”

Ayat ini mungkin boleh membuatkan isteri yang sarat mengandung murung kerana bentuk badannya yang sudah berubah. Teguran suami mungkin disalah ertikan oleh isteri sebaiknya puji sahaja dan katakan pada isteri yang sedang kandungkan anak anda bahawa dia kelihatan lebih cantik dan berseri-seri ketika mengandung.

“Betul Ke Nak Pakai Baju Tu Keluar Nanti”

Jika soalan anda begitu, pasti rancangan untuk keluar bersama akan terbatal kerana rajuk sang isteri. Ucapkan yang lebih manis seperti, “ Kalau sayang rasa selesa, pakai sahajalah baju itu.” Kan lebih mulia.

“Kenapa Sayang Dah Kurang Mesra”

Kata-kata ini seakan menyalahkan isteri semata-mata. Jaga kata-kata lebih baik terus terang dan beritahu isteri bahawa anda rindu pelukan isteri tersayang. Sambil tu jangan lupa peluk terus isteri anda yang sedang sarat tu. Mesti mereka lebih bahagia.

“Jangan Malas-malas Sayang, Mentang-mentanglah Mengandung”

Mungkin anda melontarkan kata-kata ini ketika melihat rumah yang berselerak dan tidak berkemas. Kena ingat isteri anda bukannya malas, tapi kerana perubahan dalam badan mereka, isteri jadi cepat penat. Daripada mengucapkan itu, cuba tukar dengan “ Sayang penat, ya? Meh abang urut.” Kan lebih sweet.

“Mama Ni Kuat Betul Membebelnya…”

Jangan diperlekehkan keluhan-keluahan isteri yang sedang sarat mengandung kerana itu boleh membuatkan mereka sedih dan keadaan ini dikhuatiri akan memberi kesan pada kesihatan bayi dalam kandungan. Lebih baik anda tenangkan saja isteri yang sedang membebel dengan menyuruhnya berehat atau segera melakukan apa yang isteri suruh.

siapa pernah cuba kocok ni cuba share pengalaman anda?? . . boleh memperlahankan proses penuaan. Mencegah gejala menopaus. Membantu mengatasi masalah angin di dalam badan. Mengatasi masalah bau bahagian intim wanita. Menguatkan bahagian rahim. Memulihkan tenaga selepas bersalin. Mengekalkan berat badan yang ideal. Membantu mengawal paras kolesterol. Membantu kawal gula di dalam darah. Melancarkan peredaran darah. Mengawal tekanan darah. Mengatasi masalah kulit seperti jerawat, jeragat dan kulit kusam. Memelihara keremajaan kulit. Mengurangkan kesan kedutan dan garis-garis halus. Meningkatkan tahap metabolisme. Meningkatkan tahap tenaga dan kecergasan. Menguatkan sistem imunisasi. Memelihara kesihatan dalaman kaum wanita. Mengatasi keletihan dan kelesuan tubuh badan. Menyingkirkan toksin. Mengetatkan otot faraj. Merawat masalah keputihan, senggugut, dan kitaran haid. Meningkatkan keinginan (libido) dan fungsi seksual wanita. Menganjal dan membesarkan saiz payudara. Mengatasi masalah sakit puan. . . kepada korang yang nak cuba harga x mahal hnya rm69jee botol besar tahan 2bulan.. boleh dapatkan pada ini di semua kedai jamu farmasi caring dan juga melalui Agen online kami seperti di bawah💯 berkesan..
A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

No comments

Powered by Blogger.