Petua Mudah Gunakan Aloe Vera Untuk Kecutkan Jerawat, Kulit Lembap & Cerah - Abang Terlajak Laris


Petua Mudah Gunakan Aloe Vera Untuk Kecutkan Jerawat, Kulit Lembap & Cerah


Kiub lidah buaya atau Aloe Vera mempunyai pelbagai khasiat untuk kecantikan dan kesihatan. Contoh biasa buat, cuma perlu sapu di bahagian kulit yang berparut dengan lendir lidah buaya dan biarkan ia kering. Kemudian bilas dengan air bersih.

Hasilnya kulit akan menjadi lembut, lembap dan cerah. Tambah pula lendir lidah buaya juga dapat membantu mengecutkan jerawat.

Petua mudahkan anda guna khasiat lidah buaya ini dengan buat sendiri menjadi ketulan ais, perkongsian oleh TheSisters Cookingproject buat anda yang ada masalah kulit

Nak share pasal pokok aloe vera, ramai yang tahu kan pokok ni banyak khasiat untuk kulit. Tapi kadang-kadang malas nak buat hari-hari. Jadi korang boleh frozenkan.

Cara Pakai:

Sapukan kat muka 3 kali seminggu. Insyaallah boleh memelihara dan memperbaiki kulit. 

Potong pelepah aloe vera yang besar dan banyak isi.

1. Buang duri kiri kanan tu dan kulit bahgian bawah (yang melengkung ke dalam).

2. Ambil sudu dan kaut isinya masuk dalam mangkuk.

3. Masukkan kedalam blender dan blend sehingga hancur. Tak perlu tambah air ya. Memang dah ada lendir alovera tu jadi senang je nak blend.

4. Lepas blend memang berbuih tau. Masukkan je dalam acuan air batu yang kecil. Saya ambil 6 pelepah dapat la penuhkan dua bekas ni.

5. Lepas tu bekukan, jadilah macam dalam gambar. Bila nak guna keluarkan aje, sapukan kat muka sampai ais dia cair. Tak kisah korang nak guna berapa kiub pun. Biarkan kering kat muka, dia akan jadi macam mask gitu. Lepas tu basuh, ploles la kulit korang kalau rajin amalkan.

No comments

Powered by Blogger.