Petua Cirit Birit Menggunakan Bahan Dapur - Abang Terlajak Laris


Petua Cirit Birit Menggunakan Bahan Dapur


Perkongsian oleh Harisun Alimin,

Haru betul kan kalau tersalah makan. Padahnya kena ulang alik ke toilet je la.

Taim perut tengah wat hal. Taim tu ler takde orang kat umah. Nak minta belikan ubat.

Haaaa, nasib baik ada tepung kat dapur. Jangan korang tak tau, minum air bancuhan tepung boleh ubat cirit birit tau. 

Bahan bahan :
1 mug air suam
1 sudu besar (untuk dewasa)
1 sudu teh ( untuk kanak - kanak ) tepung gandum

Cara-cara:
1. Bancuh tepung ke dalam mug berisi air suam. Agak agak la airnya ye.
2. Biar jap. Biarkan tepung tu mendap ke bawah
3. Minum air bancuhan tepung yang di atas jek.
4. Kalo rasa tak kurang lagi,bancuh balik ngan tepung yang tadi.
Bleh guna 2-3 kali tau.

Ni petua chii dapat dari makcik. Alhamdulillah 2 kali minum dah ok.

Tips lain : bancuh teh o pekat,kunyah dan telan pucuk jambu batu, pil Chi Kit Teck Aun.

No comments

Powered by Blogger.