Cara Kesan Peranakan Jatuh Yang Perlu Wanita Ambil Tahu - Abang Terlajak Laris


Cara Kesan Peranakan Jatuh Yang Perlu Wanita Ambil Tahu


Tahukah anda peranakan jatuh adalah antara punca utama sukar untuk hamil, peranakan jatuh yang lebih di kenali sebagai prolapse atau rahim turun boleh juga berlaku, disebabkan kelemahan pada otot pelvik yang menampung kedudukan rahim atau jika ada tekanan tinggi dalam abdomen yang boleh menyebabkan rahim turun atau berada di luar lubang faraj.

Antara Simptom Peranakan Jatuh

1. Rasa berat disekitar kawasan ari ari. Seperti sesuatu yang bergayut. Tak pun rasa ada benda nak terkeluar dibahagian pembukaan faraj tu.

2. Senang terkencing bila bersin dan batuk. Tetapi jika wanita tu ada masalah lantai pelvik lemah pun boleh membuatkan dia terkencing masa batuk dan bersin juga.

3. Kencing rasa tidak lawas. Even dah ke toilet. Tapi rasa macam ada je lagi air kencing nk keluar. Bila diteran tak ada apa yang keluar.

4. Senak bila bersama suami. Ini very obvious.

5. Sakit pinggang yang seperti sakit melingkar kawasan pinggang tungking dan ari ari. Waktu petang especially lepas asar.

6. Rasa nak demam. sejuk kaki dan tangan.

7. Peha dan betis rasa kebas-kebas.

Cara hendak mengetahuinya:

Jumpa doktor, biasanya doktor akan menggunakan alatan tertentu untuk buka bahagian bukaan vagina dan akan cek keadaan pangkal rahim berada di tahap mana.

Jumpa tukang urut/ bidan, kebiasaanya tukang urut/ bidan bila tekan mereka akan tahu keadaan peranakan/rahim kita berada di tempat yang betul atau tidak. Kemudian mereka akan sengkak (angkat) naik untuk letak di tempat yang betul.

Anda juga boleh mengesan sendiri dengan cara ini :

1. Cara pertama :

Dalam keadaan posisi berbaring, letakkan ibu jari pada bahagian dalam pusat, jika terasa ada nadi berdenyut-denyut, itu tandanya peranakan/rahim berada di tempat yang betul.

Tetapi jika terasa denyutan nadi berada di bawah pusat ataupun tundun vagina, itu tandanya peranakan/rahim telah terturun ke bawah.

2. Cara kedua :

Duduk dalam keadaan mencangkung, masukkan jari ke dalam faraj dan cuba sentuh objek berbentuk bulat.

Ia lembut dan seperti guli. Kalau jari dapat mencapainya dengan mudah bermakna peranakan/rahim telah terturun. Untuk mendapatkan kepastian. Ambil cermin dan lihat pada lubang vagina, ada atau tidak, secebis daging terkeluar. Jika ada, itu tanda peranakan/ rahim sudah berada terlalu ke bawah dari tempat asalnya.

siapa pernah cuba kocok ni cuba share pengalaman anda?? . . boleh memperlahankan proses penuaan. Mencegah gejala menopaus. Membantu mengatasi masalah angin di dalam badan. Mengatasi masalah bau bahagian intim wanita. Menguatkan bahagian rahim. Memulihkan tenaga selepas bersalin. Mengekalkan berat badan yang ideal. Membantu mengawal paras kolesterol. Membantu kawal gula di dalam darah. Melancarkan peredaran darah. Mengawal tekanan darah. Mengatasi masalah kulit seperti jerawat, jeragat dan kulit kusam. Memelihara keremajaan kulit. Mengurangkan kesan kedutan dan garis-garis halus. Meningkatkan tahap metabolisme. Meningkatkan tahap tenaga dan kecergasan. Menguatkan sistem imunisasi. Memelihara kesihatan dalaman kaum wanita. Mengatasi keletihan dan kelesuan tubuh badan. Menyingkirkan toksin. Mengetatkan otot faraj. Merawat masalah keputihan, senggugut, dan kitaran haid. Meningkatkan keinginan (libido) dan fungsi seksual wanita. Menganjal dan membesarkan saiz payudara. Mengatasi masalah sakit puan. . . kepada korang yang nak cuba harga x mahal hnya rm69jee botol besar tahan 2bulan.. boleh dapatkan pada ini di semua kedai jamu farmasi caring dan juga melalui Agen online kami seperti di bawah💯 berkesan..
A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

1 comment:

  1. Bila mengandung perlulah berhati-hati supaya anak dapat lahir dalam keadaan yahg sihat dan selamat.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.