Kiub Tomato Homemade Untuk Halang Jerawat & Kulit Wajah Sihat - Abang Terlajak Laris


Kiub Tomato Homemade Untuk Halang Jerawat & Kulit Wajah Sihat


Perkongsian oleh Zana Mokhtar,

Nak cantik bukan susah pun, kena rajin dan konsisten.

Tak payah nak guna produk mahal mahal, guna je bahan semulajadi. Khasiat dia kan lebih power sangat.

Serius sebab Kekna sendiri pun konsistenkan dengan kiub tomato homemade yang Kekna buat sendiri taw. Sebelum tidur ni lah rutin harian Kekna. Memang menjadi sangat hokey.

1. Jerawat dekat kulit susah dah nak singgah datang.
2. Pori pori makin lama makin mengecil dan kulit terus jadi glowing. 
3. Kulit cantik je tegang. Tak ada lagi kulit berminyak dah.
4. Kulit dah tak nampak kusam dan mencerahkan kulit.

Meh Kekna nak bagi tahu cara paling senang sangat korang nak buat. Janji korang kena dua bahan ini.

Bahan bahan

Buah tomato
Lemon

Cara membuatnya

1. Buah tomato di kisarkan. Tak payah letak air hokey. 
2. Lepas tu kan perahkan sedikit lemon dalam tomato yang di kisar tadi. 
3. Tuangkan dalam kiub ais tu dan simpan lah dalam peti ais. 
4. Tomato yang dah di kiubkan tu, gosok gosok la dekat kulit muka tu tau.
5. Biarkan seketika sampai kering sendiri. Lepas tu bilas air mineral hokey dan lap la muka tu.

No comments

Powered by Blogger.