Pencuri Duit & Perabot Seminggu Lari Dicekup Dato Seri Aliff Syukri - Abang Terlajak Laris


Pencuri Duit & Perabot Seminggu Lari Dicekup Dato Seri Aliff Syukri


Melalui status instagramnya Dato Seri Aliff Syukri menceritanya keadaan yang sebenarnya.

@aliffsyukriterlajaklaris siapa pernah kena kejadian pembantu mencuri?? Banyak tanya apa sebenarnya berlaku...tapi saya senyapkan..
.
Sebulan lepas wanita bernama Rohana berumur hujung 50an ni dtg ke pejabat saya memohon kerja sebagai pembantu rumah.
.
Mula nya saya terkejut betul ke ada org Malaysia nak jadi Pembantu rumah.Tapi dia kata dia nak kerja betul2 sbb nak cari duit lebih tak kesah buat kerja apa pun😊
Lepas 2 hari bekerja dia jumpa isteri saya di rumah sambil menangis nak minta pinjam duit 5k utk settlekan sewa rumah katanya dia nak kena halau sbb x bayar sewa sebab dah lama x kerja...dan beliau cakap rumah terez kecik tak sangka rumah sehebat ini..dan isteri saya dan saya tunaikan hajat meminjam duit rm5k walaupun hati berat nak kasi.
Sebab nampak dia baik dan x sampai hati nak suruh kerja rumah dgn umur dia saya offer dia jaga hp utk pembelian perabot dan saya bg komisen pada dia lagi dalam masa 2 minggu saya dah bg komisen pada lebih dr rm500 pada dia..dah lah rumah sy ada lebih dr 7org pekerja dan byk berehat sy kasi lagi komersen.
Dalam pada dia pgg hp tu bila customer @palacealiffsyukri nak bayar dia suruh semua pembeli bayar pada acc dia....lepas tu bila saya dah dapat pekerja yg handle utk perabot dia tiba2 hilangkan diri..cari di rumah dia bg alamat tipu....whatsapp ajak bincang x balas...sedangkan saya kena maki hamun dgn pelanggan dah bayar barang x dapat....
.
Akhirnya dapat juga saya cari dia....Allah nak tunjuk...bagaimana saya tahu biarlah rahsia.....saya dah buat report seminggu yg lepas..segala bukti dan saya serahkan pada polis saya terpaksa bertindak sbb saya takut dia berpindah memandangkan dia nak byk kali pindha rumah rupanya..
.
Tapi saya masih keliru mcm mana dia boleh curi perabot @palacealiffsyukri saya bawa ke rumah dia.....mungkin waktu org perabot hantar barang dia tumpang sekaki lol...Alhamdulillah Allah bantu..



No comments

Powered by Blogger.