Nak Perut Kempis Cepat, 6 Aktiviti Ini Anda Kena Lakukan - Abang Terlajak Laris


Nak Perut Kempis Cepat, 6 Aktiviti Ini Anda Kena Lakukan


SERAT

Perbanyakkan serat didalam diet anda kerana serat akan menyihatkan usus kita. Contoh makanan yang mempunyai serat yang sangat tinggi seperti kacang ginjal, kacang putih dan kacang hitam.

KURANGKAN SAYURAN YANG MEMPUNYAI KANJI

Sayur-sayuran seperti brokoli, kubis, pucuk brussel dan kembang kol, mempunyai gula dan kanji yang boleh menyebabkan gas, jadi kurangkannya.

POTONG KALORI, TETAPI TIDAK TERLALU BANYAK

Kita perlu mengurangkan kalori untuk menghasilkan penurunan berat badan. Tetapi, menyekat pengambilan kalori anda terlalu banyak boleh menjadi tidak produktif. Makan terlalu sedikit kalori boleh menyebabkan pengurangan kadar metabolik anda, atau jumlah kalori yang dibakar setiap hari.

LEBIHKAN SENAMAN BERDIRI DARIPADA SENAMAN DUDUK

Melakukan latihan semasa berdiri boleh memberi manfaat kepada kesihatan anda daripada melakukan latihan yang sama semasa duduk atau menggunakan mesin berat. Dengan berdiri, anda mengaktifkan lebih banyak otot untuk mengekalkan keseimbangan dan memegang berat badan anda. Oleh itu, anda akan menghabiskan lebih banyak tenaga bekerja. Satu lagi kajian mencadangkan bahawa berdiri boleh meningkatkan pernafasan anda, berbanding duduk.

MAKAN MAKANAN SEGAR

Makan makanan yang keseluruhan dimuatkan dengan nutrien, serat, air, vitamin dan mineral. Sebahagian daripada makanan ini mempunyai manfaat sendiri untuk mencegah penambahan berat badan. Cuba makan banyak bijirin, kacang, kacang-kacangan, buah-buahan, sayur-sayuran, tenusu, ikan dan daging yang tidak diproses (daging yang dimasak bukannya daging segera).

MINUM AIR

Terdapat sekurang-kurangnya tiga cara di mana air boleh membantu anda mencapai perut rata. Pertama, ia boleh membantu mengurangkan berat badan dengan menambah kadar metabolisme buat sementara waktu. Malah, air minuman boleh meningkatkan jumlah tenaga anda sehingga 100 kalori sehari. Kedua, air minum sebelum makan boleh membuat anda berasa lebih kenyang, jadi anda akan makan kalori yang lebih sedikit. Ketiga, ia boleh membantu melegakan sembelit dan mengurangkan perut kembung. Cuba minum segelas air sebelum makan. Ia boleh membantu anda mencapai matlamat anda.

Sumber : HealthLine

No comments

Powered by Blogger.